Blok 1.2
3 smart leerdoelen voor blok 1.2
- 1 leerdoel over studievaardigheden
Beter schrijven: ‘ik wil aan het einde van de 2e periode de basisvaardigheden voor het schrijven van een rapport beheersen.’
Deze doelstelling heb ik bedacht, omdat ik nog wel aardig wat fouten maak in mijn documenten. Een van de vereiste voor een document inleveren is dat de Nederlandse taal goed geschreven is en dat de tekst indelingen soms niet kloppen. Dit wil ik verbeteren om in het vervolg van mijn opleiding verslagen met een voldoende af te kunnen ronden. Om dit te verbeteren ga ik voor het einde van de 2e periode drie Nederlands talige boeken lezen.
- 1 leerdoel gekoppeld aan 21 -eeuwse vaardigheden
Beter internationaal communiceren: ‘ik wil aan het einde van de 2e periode de basis van de Engelse taal beheersen.’
Dit leerdoel is gekoppeld aan de 21-eeuwse vaardigheid communicatie. Tegenwoordig moet er veel gecommuniceerd worden met buitenlandse bedrijven binnen de ondernemers wereld. Hierin wordt voornamelijk de Engelse taal gebruikt. Om de basis van de Engelse taal scherp te krijgen wil ik twee Engelse boeken gaan lezen voor het einde van de 2e periode.
- 1 leerdoel zelf bepalen
Minder uitstellen: ‘ik wil vanaf het begin van een blok elke week 2 uur leren voor mijn tentamen.’
Dit leerdoel heb ik gekozen vanwege het soms nog vaak uitstellen van leerwerk. Dit komt door het feit dat ik er vaak gemakzuchtig over denk. Om te voorkomen dat ik niet te laat begin wil ik vanaf de eerste week van de 2e periode iedere week 2 uren leren voor het tentamen.
Actieplannen leerdoelen blok 1.2
Doelen
Actie
Stappen
Af
Beter schrijven
Nederlandse boeken lezen voor verbetering van mijn schrijfvaardigheid.
- Drie boeken uitzoeken bij de bibliotheek.
- De uitgezochte boeken lezen
Eind 2e periode.
Beter internationaal communiceren
Engelse boeken lezen voor verbetering van mijn Engelse communicatie vaardigheden.
- Twee Engelse boeken uitzoeken bij de bibliotheek.
- De uitgezochte boeken lezen.
Eind 2e periode.
Minder uitstellen
Vanaf het begin van de 2e periode iedere week ermee bezig.
- Ieder begin van de week 2 uren bezig met het aankomend tentamen.
Iedere maandag van de week.
Reflectie leerdoelen blok 1.2
- 1 leerdoel over studievaardigheden
Bij mijn eerste leerdoel wou ik beter worden in Nederlands schrijven. Dit ging ik verbeteren doormiddel van 3 boeken lezen die ik interessant vond. Deze boeken heb ik ook allemaal gelezen. Het eerste leerdoel heb ik voldaan. Mijn Nederlands vooruitgang waarvoor ik de boeken ging lezen is nog niet veel verbeterd. Om beter te worden in taal moeten er nog meer boeken gelezen worden.
Beter internationaal communiceren: ‘ik wil aan het einde van de 2e periode de basis van de Engelse taal beheersen.’
Het tweede leerdoel was beter worden in de Engelse communicatie vaardigheden. Om daarin mezelf te verbeteren ben ik opzoek gegaan voor twee Engelse boeken. Deze twee boeken heb ik gelezen in de 2e periode. Het resultaat was dat ik daadwerkelijk merkte dat mijn Engelse woordkeuze een stuk uitgebreider was tijdens de zakelijke meeting bij het vak Communicatie Engels. Het lezen van Engelse boeken was dus een succes in het verbeteren van mijn leerdoel.
Minder uitstellen: ‘ik wil vanaf het begin van een blok elke week 2 uur leren voor mijn tentamen.’
Het laatste doel was minder uitstellen met leren. De eerste 3 weken ben ik elke week bezig geweest met het hoorcollege kijken en hiervan vervolgens een samenvatting maken. Toen vervolgens de kerstvakantie aan was gebroken ben ik hiermee gestopt. Na de vakantie heb ik het ook niet meer weten op te pakken om te leren voor de toets tot het nog 10 dagen voor het tentamen was. Dit leerdoel is dus niet behaald en dit komt doordat ik in de vakantie niet ermee bezig ging.
Voor volgende periode moet ik dus mezelf ook in de weken dat er geen kijkcolleges zijn een manier bedenken om te blijven leren. Op die manier zal de routine erin blijven om te leren en de stof al ver voor het tentamen te beheersen. Dit is een leerdoel wat ik mee ga nemen naar het volgende blok.
Blok 1.3
3 smart leerdoelen voor blok 1.3
- 1 leerdoel over studievaardigheden
Beter schrijven in het Engels: ‘ik wil beter worden in Engelse schrijfvaardigheid.’
Voor de Engels toets zat een voorwaard dat er een vocabulaire lijst ingeleverd werd. Daarbij moest 25 Engelse zinnen maken. Hier heb ik in 12 verschillende zinnen grammaticale fouten gemaakt. Om die reden wil mezelf ook verbeteren hierin aangezien we ook een Engelse toets hebben volgende periode. Om dit te verbeteren ga ik een grammatica Engels cursus afmaken om de Engelse grammer onder controle te krijgen.
- 1 leerdoel gekoppeld aan 21 -eeuwse vaardigheden
Ict vaardigheden : ‘Ik wil zelf een website kunnen maken voor het einde van blok 1.3.’
In blok 3 gaan we een eigen bedrijf opzetten en hiervoor is het handig dat je weet hoe je een website in elkaar steekt. Ook is dit handig voor wanneer ik straks een eigen bedrijf heb om zo kosten te besparen op het maken van de des betreffende website. Om dit te verbeteren ga ik bezig met het zelf bouwen van websites.
- 1 leerdoel zelf bepalen
Minder uitstellen: ‘ik wil vanaf het begin van een blok elke week mijn meegekregen opdrachten uit de colleges afmaken.’
Dit leerdoel heb ik gekozen vanwege het soms nog vaak uitstellen van leerwerk. Dit komt door het feit dat ik er vaak gemakzuchtig over denk. Ik heb in blok 1.1 ook dit leerdoel proberen te verbeteren alleen dit is helaas niet gelukt vandaar dat we het meenemen naar blok. Om dit te verbeteren ga ik elke opdracht opschrijven in een wekelijkse lijst die iedere vrijdag af moet zijn voordat ik op stap mag gaan.
Actieplannen leerdoelen blok 1.3
Doelen
Actie
Stappen
Af
Beter schrijven in het engels
Afronden Engelse gramatica cursus.
- Uitzoeken cursus
- Afronden cursus
Eind 3e periode.
Website bouwskills verbeteren
Afronden cursus website bouwen
-
- Afronden Wordpress cursus
Eind 3e periode.
Minder uitstellen
Vanaf het begin van de 3e periode iedere week ermee bezig.
- Alle opdrachten opsommen in een weeklijst
- Afmaken opdrachten voor de gestelde deadline
Iedere vrijdag voor dat ik op stap ga moeten alle opdrachten af zijn.
Relflectie leerdoelen blok 1.3
- 1 leerdoel over studievaardigheden
Beter schrijven in het Engels: ‘ik wil beter worden in Engelse schrijfvaardigheid.’
Mijn eerste leerdoel was het verbeter van mijn Engelse schrijfvaardigheid. Dit heb ik gedaan doormiddel van het maken van een Engelse oefeningen via taalhulp-engels.nl. Op deze website kan je oefenen met het maken van grammatica in zinnen. Op die manier heb ik mijn grammatica kennis proberen te verhogen. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een 6,7 op mijn Engels eind cijfer. Mijn Engels is nooit heel goed geweest en daarom ben ik erg blij met dit behaalde resultaat. Vooral om de reden dat in het vorige blok ik alle cijfers in eerste instantie een onvoldoende waren en dit nu in 1 keer is goed gegaan.
- 1 leerdoel gekoppeld aan 21 -eeuwse vaardigheden
Ict vaardigheden : ‘Ik wil zelf een website kunnen maken voor het einde van blok 1.3.’
Voor het zelf website bouwen ben ik bezig geweest met een aantal websites. Dit zijn uiteindelijk de Underconstuction website van mijn broertje en de Candle deluxe site voor onze stuco van blok 3. Ik ben hier een aantal weken mee bezig geweest met een uiteindelijk mooi resultaat. De website van Underconstuction is erg professioneel geworden en ook Candle deluxe is op de goede weg. Ik heb gewerkt aan de lay out en het toevoegen van producten en kortingen. Zodoende kon de verkoop van de bedrijven in gang worden gezet. Underconstruction heeft sinds dien 12 t shirts verkocht door Nederland wat een mooi resultaat is.
- 1 leerdoel zelf bepalen
Minder uitstellen: ‘ik wil vanaf het begin van een blok elke week mijn meegekregen opdrachten uit de colleges afmaken.’
Dit leerdoel heb ik mezelf goed is verbeterd. Sinds de eerste dag van dit blok ben ik iedere week bezig geweest op de maandag en disndag met opdrachten die af moesten. Dit heeft geresulteerd in een blok waarin ik alle cijfers tot nu toe op tijd en met een voldoende heb afgerond. De maandag is een vrije dag en hierin heb ik in het afgelopen blok veel gebruik van gemaakt door op het NHL te studeren samen met mijn broertje. Op deze manier heb ik vanwege gebrek aan concentratie thuis veel op het NHL kunnen doen.
3 smart leerdoelen voor blok 1.4
- 1 leerdoel over studievaardigheden
Informatie zoeken is soms moeilijk om die reden wil ik voor het einde van blok 1.4. Om die reden wil ik 30 websites opsommen die mij helpen het vergaren van goede informatie.
Het hebben van websites met betrouwbare informatie is van cruciaal belang voor studenten die de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement volgen. Deze websites bieden toegang tot de nieuwste trends, onderzoeken en statistieken over de branche. Hierdoor kunnen studenten hun kennis vergroten en zich beter voorbereiden op de toekomstige uitdagingen in deze sector. Daarnaast helpen deze websites studenten ook bij het ontwikkelen van hun kritisch denkvermogen en het vermogen om te analyseren welke informatie betrouwbaar is. Kortom, betrouwbare informatie op websites is essentieel voor de groei en succes van studenten in de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement
- 1 leerdoel gekoppeld aan 21 -eeuwse vaardigheden
Om de vaardigheid samenwerken te verbeteren wil ik voor het einde van blok 1.4 een netwerk van 50 connecties bouwen op Linkedin
LinkedIn is enorm belangrijk voor samenwerken omdat het platform je in staat stelt om contact te maken met professionals en collega's in jouw vakgebied. Door middel van LinkedIn kun je jezelf en je vaardigheden online presenteren en netwerken met gelijkgestemde mensen. Dit maakt het gemakkelijker om interessante samenwerkingsmogelijkheden te vinden, ideeën uit te wisselen en informatie te delen. Bovendien biedt LinkedIn een uitstekende manier om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen binnen je branche en om nieuwe carrièremogelijkheden te ontdekken. Kortom, LinkedIn is onmisbaar voor succesvolle samenwerking en carrièreontwikkeling.
- 1 leerdoel zelf bepalen
Voor het einde van blok 1.4 wil ik vijf gerechten kunnen koken.
Dit leerdoel heb ik gekozen vanwege mijn uitzetting volgend schooljaar. Het is makkelijk om te kunnen weten hoe je eten klaar maakt als je op jezelf gaat wonen. Het eten wordt momenteel altijd voorbereid door mijn moeder en ik wil dus graag zelf goed kunnen koken. Doormiddel van gerechten klaar te maken wil ik uiteindelijk 5 gerechten onder de knie krijgen. Voor het getal vijf heb ik gekozen, omdat ik in het weekend graag nog even een snackje bestel.
Doelen
Actie
Stappen
Af
30 websites met goede informatie verzamelen
Opzoek naar goede websites vol met informatie die relevant is voor Ondernemerschap en Retailmanagement
- Uitzoeken 30 websites met goede informatie
- Zoeken naar bevestiging dat dit echt goede websites zijn
- Opsommen in een bestand en deze op een plek stallen waar het altijd teruggevonden kan worden
Eind 4e periode.
een netwerk van 50 connecties bouwen op Linkedin.
Mensen opzoeken die met mij een connectie willen via Linkedin
- Aanmaken Linedin
- Zoeken naar bekenden die potentieel een match willen zijn.
- Uitnodigen voor een connectie
Eind 4e periode.
vijf gerechten kunnen koken
Vanaf het begin van de 4e periode iedere week oefenen met minimaal 2 gerechten.
- Kiezen gerechten
- Uitzoeken hoe ze gekookt moeten worden
- Oefenen met het koken van de gerechten
Iedere week 2 keer een gerechten oefenen